torsdag 10 maj 2012

Kör fortfarande med mutor...

Jag vet att mutor är världens sämsta pedagogik. Men eftersom jag bara uppfostrar mig själv resonerar jag som så att det är ju ingen annan som lider av det ;-)

Dags för tandläkarbesök i dag och det är alltid lite ångestladdat. Dessutom regnade det. Som om det inte är nog jävligt att gå till tandläkaren, nä, nu ska man tydligen också bli dyngsur på vägen dit! Fast regnet gav med sig medan jag cyklade in till centrum och då hade jag plötsligt 20 minuter på mig innan tandläkartiden. Strosade lite på Skomakargatan och kom på att jag nästan har slut på mitt favorit-frukostte. Så det var ju helt klart lämpligt att gå in och köpa två sorters te på Five O' Clock. Så att man kan få varmt gott te när man har cyklat hem i ösregnet sen :-) Och så råkade jag se att ostboden hade lite kampanj på brieost. Mmmmm, brieost... och rätt vad det var hade jag handlat på mig fyra olika ostar och ett lingonbröd från Olof Viktors. Yes, well. Det blir SÅ gott till kvällsteet!

Som om det inte var nog hade jag även fått sms att mina nya fivefingers hade landat och kunde hämtas ut på vägen hem. Så jag var rätt nöjd när jag kom hem - och tandläkarbesöket avlöpte utan läskigheter. Måste bara boka en träff med tandhygienisten....

J hade precis kommit hem och dragit i gång maten när jag kom hem så det var bara att byta till torra kläder och gå loss på dagens recept. En orientalisk kalvfärsröra som egentligen skulle serveras med pasta, men vi hade en rest bulgur som behövde ätas upp och det passade helt perfekt till.

Och nu ska jag minsann gå och fixa några ostmackor och en kanna te!

Inga kommentarer: