fredag 25 maj 2012

FredagsFYSad och rätt endorfinhög

Så avslutar man jobbveckan - med fredagsFYS. Av flera slag.

Cyklade från jobbet till gymmet och körde ett riktigt bra pass. Plockade upp mitt ena styrkepass som coachen har gjort, sänkte vikterna med 20-25% i de tyngsta övningarna och körde sen på. Och det gick minsann! 28 kg i Bulgarian split squats, enhands kettlebellswing med 12 i stället för 16 kg, hantelsnatch med tio i stället för 12½ etc. Funkade finfint. Jag har fortfarande vansinnigt svårt att göra de där armhävningarna på tå men på knä går det bra. Och inga burpees i uppvärmningen som jag däremot utökar med 3 naprapatövningar för säkerhets skull.

Undrar om jag ska våga mig på det tunga, tunga passet nästa vecka? Kanske. Vi får se.

Sen cyklade jag hem i solskenet och kände ett visst sug efter att fortsätta vara ute och röra på mig. Så efter lite vila och lite mellanmål tog jag mina terränglämpade fivefingers och stack ut en sväng. Testade att springa lite på mjukt underlag och MY GOD så jobbigt - men roligt. Traskade runt i skogen, balanserade på välta träd och hade roligt och trevligt. En bonus var att jag plockade ytterligare 4 km på veckoutmaningen så nu har jag faktiskt bara 11 km kvar att klara av till fots i helgen. En baggis ju :-)

Nu är jag lite mosig, härligt endorfinhög och ska försöka motivera mig själv att styra upp lite matlagning. Kycklingwraps står på menyn - jag tror att en wrap och ett glas kallt vitt vin passar helt fantastiskt bra en solig fredagkväll!

Inga kommentarer: