tisdag 6 mars 2012

Cirkelmyspremiär

Snälla Karin fixade gästbiljett till ett cirkelfyspass på Friskis Sthlm i kväll så jag dejtade henne och Stinne på ett cirkelfyspass som vi innan hade döpt om till cirkelmys. Men det vete sjutton om det var så mysigt - det var i alla fall ett pass som hade fått till och med coachens gillande tror jag.

Lite uppvärmning, sedan körde vi med 9 stationer, 45 sek på varje, 15 sek för byte av station, tre varv. "Stå upp"/turkish get-up med viktplatta (5 kg), boxjumps (3 stepbrädor i mellanläge ovanpå varandra), utfall med rotation (10 kg), thrusters (12,5 kg), trepunktsplanka (växelvis lyfta ena armen och lägga bak på ryggen), "golv till tak" med medicinboll, dvs nästan thrusters igen (10 kg), inverted row i dragrem/TRX, benböj (10-12 kg), tricepsarmhävningar mot stepbräda.

Som man förmodligen kan räkna ut har jag denna vecka kört thrusters i en sällan skådad omfattning. Fy f*n. Jag är inte sugen på att göra fler just nu i alla fall.... Det blev dessutom mycket benträning så jag tänker att det passar jättebra med en lite lättsam morgonjogg i morgon för att få benen att lossna lite.

Laddar nu med en vaniljskyr och en ask färska jordgubbar (spanska, förmodligen växthusodlade och de mest icke-ekologiska man kan tänka sig, men goda just nu!) innan dusch och sovdags. Det lutar åt en riktigt bra träningsvecka här :-D

Inga kommentarer: