lördag 24 mars 2012

Lördagslöpning

Sprang ett lättare pass "på känn" i dag. Dryga 8 km där jag tyvärr fick lägga in två gåpauser eftersom magen inte riktigt samarbetade, men det kändes ändå helt okej. J ska ju som vanligt vara värst och sprang i dag maratondistans som långpass "så att jag vet hur det känns innan det blir på riktigt". Japp. Med 5:30 i snitttempo, dvs ganska exakt det jag tänker göra om ett år. Tur att jag har ett år på mig - och att det i år är 5:30-fart på ¨"bara" halvmaran som gäller!

Kvällen bjuder på pizza och film i soffan - och ett glas Barbera d'Alba. I morgon förmiddag tänker jag locka ut J (på en cykel) så att han kan vara tidtagare och påhejare när jag ska springa mina korta intervaller utomhus. Och på eftermiddagen bär det av ut i det blå.....

Inga kommentarer: