lördag 3 mars 2012

Mera bubbel!

Vilken förmiddag! Vaknade strax efter sju till strålande morgonsol och vackert väder. Långfrukost och morgontidning innan jag stack till stallet. Dags för hoppning på liten unghäst. Det var många avbokningar i gruppen i dag vilket innebar att vi fick hoppa nästan dubbelt så mycket som annars, jätteroligt! Det var ingen stilhoppning vi sysslade med precis men både hästen och jag hade roligt och såg glada ut efteråt :-) Jag har sagt det förr - lilla Lambada är ett riktigt lyckopiller och kontrasten mot förra lördagens lektion kunde inte vara större, i dag var det helt enkelt fantastiskt bra.

Tvätten hänger ute i solen och jag har petat i mig en rejäl lunch på rester - saffransfisk och svamprisotto. Jag får erkänna att jag är väldigt, väldigt sugen på att springa en runda i det fina vårvädret, men jag känner också att gårdagens intervaller sitter i benen. Och hellre än att springa fyra dagar i rad tänker jag vila resten av dagen så att jag kan köra ett riktigt bra långpass i morgon.

1 kommentar:

Suzan sa...

kör hårt imorgon! jag ska på fyra timmars vasaloppsspinning :)