tisdag 20 mars 2012

Smartskaft med träningsvärk

Yeah, där kom den. Träningsvärken. Stel, stel, stel i överkroppen, benen, magen... Den där kontorsmassagen i morgon blir ganska lagom!

Och så insåg smartskaftet att muskel/senfästet i vänster knä som inte gillar tunga squats förmodligen inte blir så himla mycket bättre av burpees och roddmaskin. För det kräver ju att jag trycker på i det läget där den lilla överbelastningsskadan är som mest känslig. Och även om jag kör rehabövningen i uppvärmningen så raderar det varken gårdagens burpees-excesser eller 2250 m rodd. Nä.Tur i oturen då att det inte blir nån NMT kommande vecka eftersom jag ska iväg på andra roligheter! Och så hoppar jag "Jackie"-passet nästa vecka helt enkelt. Jag får bita ihop och köra intervallpasset från helvetet två gånger, det blir spyjobbigt och förmodligen ganska effektivt! Men att jag var så pass korkad att jag inte fattade den konsekvensen när Jimmy pedagogiskt pekade ut vad problemet var i går... Oh well. Det är inte så lätt att vara blondin alla gånger ;-)

Inga kommentarer: