lördag 10 mars 2012

Gårdagens viltvarning

Efter lång och okomfortabel hemresa i går har jag fått sova ut och känner mig nästan mänsklig igen. Nästan. Kroppen protesterar lite här och var och beslutet att ta en vilodag kändes ganska enkelt.

Men jag glömde ju att blogga om min roliga upplevelse på gårdagens morgonjogg! Jag sprang i ett villaområde med en del parkerade bilar längs gatorna. Plötsligt ser jag något brunt i ögonvrån och det rör sig in bakom en parkerad bil. Min spontana reaktion är "aha, en hund, finns det nån husse/matte som har koll?" men innan jag hittar nån människa kommer djuret fram på andra sidan bilen och det är....ett rådjur! På morgonpromenad i Enskedes villaträdgårdar. Häftigt. På hemvägen träffade jag dessutom en ekorre :-)

Gårdagens "kändisvilt": Danny, Molly Sandén, Dynazty och eventuellt nån medlem av Dead by April som jag inte kände igen. Kan också ha varit en vanlig hangaround.

Inga kommentarer: