torsdag 29 mars 2012

Vaken?

Vaknare än i går i alla fall! Väckarklockan ringde 06:30, en timme senare befann jag mig i löparspåret för en 5 km morgonrunda (som bara tog 30 minuter, jippie, vilken fart sådär på morgonkvisten!) och nu ska jag bara trycka i mig frukostomgång nr 2 innan jag tar en snabbdusch och sticker till jobbet. Effektivt alltså.

Jag var lagom mör i kroppen när jag vaknade eftersom gårdagens ridpass inte gick av för hackor (nästa person som påstår att ridning inte är en sport för att hästen gör allt jobbet får en rak höger rätt i nyllet!) och det var tungt och segt. Men med iPodden laddad med pigg musik kommer även benen i gång och när jag joggade uppför mördarbacken med vinden i ryggen och solen i ansiktet kändes det faktiskt inte ett dugg jobbigt. Morgonjogg KAN vara rätt magiskt!

Inga kommentarer: