söndag 25 mars 2012

Söndags-spy-intervaller - check!

Men fyf*n så jobbiga de var. Jag värmde upp med att springa ungefär 3 km, sen mötte J upp mig och vi tog oss till cricketplan på Bulltofta där det finns en fin grusstig hela vägen runt. 8 x 1 minut med 1 min ståvila stod på schemat. Och så hade J glömt vattenflaskan (svärord, svärord, svärord...).

På första intervallen hade J inte riktigt fattat galoppen utan stod bara still på sin plats och viftade och hojtade när minuten var över vilket funkade halvbra. Men sen fick jag honom att haka på med cykeln, räkna ner, peppa och berätta för mig hur snabbt jag sprang. Funkade superbra - för när jag trodde att jag skulle dö vid ungefär 45 sek så började J räkna ner så att jag hade nåt att fokusera på. Resultatet var att jag låg runt 3:45-3:30-fart i intervallerna och det är kalasbra! Mycket nöjd!

Efter intervallerna så varvade jag ner med några minuters gång innan jag joggade hemåt. Tog en himmelens tid att komma hem, jag fick lägga in lite gåpauser eftersom mina ben var sjukt möra. Men vilket riktigt bra pass det blev ändå!

Inga kommentarer: