söndag 11 mars 2012

Funktionshindrad - fysiskt eller psykiskt?

Ja, jag vet inte, men funktionshindrad var jag i dag i alla fall. Planen var att springa långpass men jag kände helt klart att det var kroppen nog inte med på. Gav mig därför ut på löprundan med låg ambitionsnivå - 20 minuter ute räcker i dag. Om jag bara är mentalt omotiverad brukar det släppa efter nån kilometer, är kroppen seg och tung så kan det vara lite jobbigt men det fungerar som oftast när jag väl blir varm.

Men i dag var det tydligen andra bullar. Kroppen kändes tung och seg men det värsta var den här totala bristen på energi trots att jag faktiskt hade laddat med bra frukost i rätt tid. Trött och svag i benen, andfådd trots att pulsen bara låg runt 135 - vad ÄR det här?

Jag har tre tänkbara förklaringar. En är att jag har för lite vätska i kroppen eftersom jag vet med mig att jag inte drack jättebra i går. En annan är att om jag faktiskt springer på den energin jag fick i mig i går så var det antagligen gränsfall till för lite i alla fall första halvan av dagen. En tredje förklaring (som jag helst inte vill tro på) är att det är nåt virus eller annat skräp på gång. Vi får se.

Nu laddar jag om med ordentlig lunch och massor med vatten. I eftermiddag ska jag lära mig använda mina cykelskor och SPD-pedaler!

Inga kommentarer: